ارزشیابی کیفی توصیفی دوره ابتدایی

نگاهی واقع گرایانه به ارزشیابی کیفی توصیفی

ارزشیابی کیفی توصیفی دوره ابتدایی

نگاهی واقع گرایانه به ارزشیابی کیفی توصیفی

آزمون عملکردی ویژگی و محاسن زیادی در ارزشیابی دارد فقط در یک جمله علم چندان که بیشتر خوانی چون عمل در تو نیست نادانی .
دانش آموزانی که در معرض ارزیابی آزمون های عملکردی معلم قرار می گیرند به یک توانمندی بالای علمی و یادگیری در سطوح بالاتر سوق داده می شوند هر چند هم غلط داشته باشند ولی نسبت به کلاسی که این آزمون گرفته نمی شود ، یک سرو گردن بالاتر قرار می گیرند . آشپز اگر غذا را هم بسوزاند جلوتر از کسی است که آشپزخانه ندیده و  وارد آشپزخانه نمی شود. 
دانش آموزان در آزمون عملکردی قرار است دانش خود را به کار بگیرند و عملکرد خود را بروز دهند پس باید دانش مطلب به طور کامل گفته شود و یا دانش به طور کامل یادگرفته شود بعد بخواهیم در شرایط ها و یا حالات مختلف دانش را به عملکرد تبدیل کنند و آزمون بگیریم. به طور مثال املا یک آزمون عملکردی است زمانی این آزمون مناسب است که دانش درس و کلمات آن درس را فراگرفته باشند.

آقای ربانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی