1- عدم استفاده آن در حین مشاهده رفتار دانش آموزان ( به طوری که اکثرا اعلام می دارند که در منزل پر می شود)
2- استفاده نا به جا از این ابزار به طوری که اطلاعات را نه از روی مشاهده بلکه از روی حفظیات خود پر می کنند ( گزارش به جای چک لیست)
3-زیاد بودن گویه ها و یا انتظارات به طوری که بررسی و تحلیل آن سخت و وقت گیر خواهد بود
4- موازی کاری در ابزارها به طوری که هم از چک لیست استفاده می کند و هم از سایر ابزارها مثل آزمون ها و ...
5-ایجاد کج فهمی از سوی بازرسین به معلمان که باید در همه دروس و یا کتب چک لیست داشته باشید
6-عدم شناخت درست از اهداف و انتظارات درس و عدم تبدیل آن به نشانه های تحقق و قابل مشاهده در چک لیست ها
7-عدم آشنایی با اشکال چک لیست به طوری که شکل کلی (کلاسی) بسیار سریعتر خواهد بود.
8-عدم به کارگیری یک چک لیست در شرایط های دیگر و مشابه آن به طوری که یک بار چک لیست نمی تواند تحلیل درستی از اطلاعات ارائه دهد باید از همان انتظارات در زمان دیگر نیز استفاده شود.
9-برداشت ناصحیح که چک لیست در همه دروس و کتب باید باشد به طوری که این ابزار با دروسی که حالت شفاهی دارند بیشتر سنخیت دارد.
10-نداشتن اعتماد به نفس در نوشتن انتظارات در بین بعضی از معلمان به طوری که منتظر یک چک لیست آماده هستند.
11-سختگیری های بی مورد و حساسیت های شدید مدیر و یا سایر بازرسین بر چک لیست ، که در نوشتن چک لیست فرار را بر قرار ترجیح داده اند.
12کلی نگری و یاارزیابی کلی معلم از دانش آموزان که این عامل سبب شده تا ارزیابی دقیق و مشاهده ای نداشته باشد.
13- آماده نبودن این ابزار از قبل در حین مشاهدات معلم بر رفتار دانش آموزان به طوری که نداشتن وقت را بهانه می گیرند.
14-کاغذ بازی های بی مورد و یا کج فهمی های بعضی از همکاران درداشتن چک لیست به طوری که اصل کار را ( داشتن یا نداشتن) زیر سوال رفته است .
15-عدم آموزش صحیح و کاربردی در دوره های آموزشی معلمان بر نوشتن چک لیست با توجه به اهداف و انتظارات دروس و کتب
16-...
از مطالب جامع وکاملتان بهره بردیم خداوند توفیقات شما را روز افزون کند .سالم وسلامت باشید.