ارزشیابی کیفی توصیفی دوره ابتدایی

نگاهی واقع گرایانه به ارزشیابی کیفی توصیفی

ارزشیابی کیفی توصیفی دوره ابتدایی

نگاهی واقع گرایانه به ارزشیابی کیفی توصیفی

ارزشیابی یک چرخه و یک فرایند است که به دنبال اصلاح و پیشرفت یادگیری است ولی قبل از آن لازم است جمع آوری اطلاعات به خوبی انجام شود به اشتباه و تصور ناصحیح مغز آن جمع آوری اطلاعات است  یعنی با داشتن ابزارهای زیاد و متنوع ارزشیابی مان صحیح و کامل است در صورتی که یک معلم نباید در این مرحله بماند و با نمایش و کاغذ بازی زیاد در ابزارهای جمع آوری ، ارزشیابی صحیح  برای خود تلقی کند بلکه مرحله مهم تر از آن تجزیه و تحلیل اطلاعات است که این مرحله بسیار مهم است زیرا که ممکن است حتی با کمترین اطلاعات ، یک معلم توانمند بتواند تجزیه و تحلیل درست و یا علت یابی مناسبی داشته باشد و بهبود به خوبی صورت گیرد ولی ماندن در جمع آوری اطلاعات و مشغولیت های بی مورد در جمع آوری اطلاعات فرصت تجزیه و تحلیل و تصمیم گیری های بعدی از معلم گرفته می شود و پیشرفت های صحیح در یادگیری که هدف ما از ارزشیابی است  صورت نخواهد گرفت .

آقای ربانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی