استفاده از این رتبه ها در فرآیند یاددهی و یادگیری درست نیست . زیرا که ما مدام داریم براییش جایگاه تعیین می کنیم بدون اینکه بگوییم چه کار کند تا به آن جایی که مدنظرمان است پیش برود. این مثل آن است که یک دکتر به بیمارانش بگوید سرما خورده اید ، کمی سرما خورده اید ، سالم هستیدو ... ولی بهتر است به جای این موارد دارو و راهکار حرکتی و اصلاح کننده داده شود .
زمانی که یک معلم می خواهد برای دانش آموزش جایگاه درنظر بگیرد در هر زمان از هفته و یا ماه و یا سال آن موقع می تواند از این رتبه ها استفاده کند . ولی نباید حالت کلیشه ای به خود بگیرد چرا که هدفمان اصلاح و بهبود است تا فقط گفتن که چه کاره ای. کوهنز : دانش آموزی که در حال یادگیری است ( در فرآیند یاددهی و یادگیری) او را ارزیابی نکنید زیرا جایگاه وی هنوز مشخص نیست.