پوشه کار با هر شکل و شمایلی که باشد با هر قیمت و طرحی باشد باید سه کار بکند در غیر این صورت پوشه کار دانش آموز تعریف نمی شود بلکه بایگانی و یا قبرستان آثار بچه ها خواهد بود که دیگر کارایی لازم را نخواهد داشت .
1- جمع آوری اطلاعات ( اطلاعات ضروری که در داوری مورد نیاز ماست)
2- ساماندهی اطلاعات( به ما کمک کند که در فرآیند روبه رشد است یا برعکس ، چه ضعف هایی پی در پی وجوددارد و ...)
3- ارزیابی اطلاعات ( در فرآیند به دنبال ضعف ها و قوت ها و راهکارهایی باشیم که پوشه کار و فعالیت های بچه ها به ما کمک کرده است .)
در مورد پوشه کار "کلاس اول" چه برگه هایی را لحاظ کنیم؟
تکلیفی که در خانه باکمک والدین انجام می شود چطور مورد ارزیابی قرار گیرد؟
چه موارد و فعالیت هایی را برای جمع آوری اطلاعات دانش آموز و بررسی فرایند رو به رشد او
می توانیم داشته باشیم؟