ارزشیابی کیفی توصیفی دوره ابتدایی

نگاهی واقع گرایانه به ارزشیابی کیفی توصیفی

ارزشیابی کیفی توصیفی دوره ابتدایی

نگاهی واقع گرایانه به ارزشیابی کیفی توصیفی

معلم برای همسویی و همخوانی با خواسته های امروز دانش آموزان باید انگیزاننده های درونی را در وی تقویت کند تا یادگیری افزایش یابد.این ربطی به نوع ارزشیابی ندارد . این هنر و رسالت و نقشی اساسی معلم است که انگیزه یادگیری را روزبه روز زیاد نماید . اگر این انگیزه در ارزشیابی قبلی بررسی نماییم ، می بینیم به ظاهر و ترس از اسلحه نمره بوده است نه انگیزه های معلم . پس هنر ایجاد انگیزه معلم باید در انگیزه های یادگیری بچه ها حرف اول را بزند نه نوع و نحوه خواستن و ارزشیابی ما.
 حذف رقابت بین دانش آموزان در مدارس یکی از راهکارهای مهم انگیزشی در مدارس است و در فضای تربیتی رقابت معنایی ندارد، زیرا تمام دانش آموزان می توانند با رعایت تفاوت های فردی و به شرط فقدان نقص این توانایی ها را کسب کنند.

آقای ربانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی