ارزشیابی کیفی توصیفی دوره ابتدایی

نگاهی واقع گرایانه به ارزشیابی کیفی توصیفی

ارزشیابی کیفی توصیفی دوره ابتدایی

نگاهی واقع گرایانه به ارزشیابی کیفی توصیفی

معلم زمانی از باخورد شفاهی استفاده می کند که :
  • زمانی که اطلاع خود دانش آموز از عملکرد خویش مدنظر است .
  • زمانی که دانش آموزان توانایی خواندن نوشته ها را ندارند.
  • برای دانش آموزان پایه اول به ویژه در اول سال تحصیلی
  • در مورادی که ضرورتی برای ارائه به والدین وجود ندارد.
  • در صورتی که ثبت بازخورد ، به تشخیص معلم ، اهمیت بالایی در سازماندهی نتایج عملکرد دانش آموزان ندارند.
  • زمانی که معلم عملکرد دانش آموز را مشاهده می کند و نیاز به بازخورد فوری و به هنگام را احساس می کند.
معلم زمانی از بازخورد کتبی استفاده می کند که :
  • لازم است اولیا در جریان عملکرد دانش آموزان قرار گیرند.
  • دانش آموزی اشکال جدیدی و اساسی در یک فعالیت دارد و معلم تشخیص می د هد با نوشتن بازخورد کتبی تکلیف اولیا در کمک به دانش آموز روشن می شود.
  • نمونه فعالیت دانش آموز ، در پوشه کار ، قرار داده می شود.
  • تلاش مهم یا برجسته ای انجام شده و دانش آموز با مراجعه به آن و مرور بازخورد معلم ، انگیزه ی تلاش و موفقیت را در خود تقویت می نماید.
  • عدم اطلاع از آن بازخورد ، عملکرد تصمیم گیری های بعد ی در مورد دانش آموز را با ابهام و مشکل روبرو گرداند.

آقای ربانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی