ارزشیابی کیفی توصیفی دوره ابتدایی

نگاهی واقع گرایانه به ارزشیابی کیفی توصیفی

ارزشیابی کیفی توصیفی دوره ابتدایی

نگاهی واقع گرایانه به ارزشیابی کیفی توصیفی

البته ارزشیابی خوب به معنای حذف نمره و یا جایگزینی مقیاسی دیگر به جای آن نیست . بلکه ارزشیابی خوب ، ارزشیابی است که معلم با کمک ابزارهای مناسب و علمی ، با یک ارزشیابی تکوینی به  یک رویکرد بازخورد توصیفی بینجامد.
با سه سوال می توان نتیجه گرفت که نمره (عدد) میزان یادگیری را نمی رساند و عدد با یادگیری سنخیت ندارد و میزان آن را نمی رساند؟
سوال اول : فردی که ریاضی را 14 گرفته یادگیری او را چگونه تلقی می کنید؟ ( دانشجوی دکترا نمره اول کلاس  این نمره را گرفته ودانش آموز کلاس اول که با سه سوال و دو غلط این نمره را گرفته اند.)
سوال دوم : آیا دو دانش آموزی که هر دو در علوم 15 گرفته اند در یادگیری علوم برابرند ؟ ولی عدد می گوید که برابرند.
سوال سوم : آیا کسی که نمره اش 20 شده یعنی دو برابر کسی که ده شده است می داند یا یادگرفته است ؟ ولی عدد این را می گوید.
پس عدد میزان یادگیری را نه تنها نمی رساند بلکه نمی تواند توصیفی از وضعیت ( قوت و ضعف) ارائه کند.

آقای ربانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی