•صرف بر به کارگیری انواع ابزارها و
غفلت از فضای یادگیری
•به کارگیری ابزارها بدون توجه به
اهداف و محتوای درس
•محدود شدن روش ها و ابزارهای
ارزشیابی از آموخته ها ی دانش آموزان به برگزاری آزمون های مکرر
•حذف نمره به معنای کاهش مراقبت و
نظارت بر یادگیری
•عدم ثبت دقیق و مستند اطلاعات و
شواهد مربوط به وضعیت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
•قضاوت در مورد وضعیت پیشرفت تحصیلی
دانش آموزان بر اساس معیارهای متفاوت و نا همگون ( یکسان شدن معیار های قضاوت و
آشنایی اولیا با آن ها )
•کم توجهی به اهداف اصلی دروس به دلیل
کنار گذاشته شدن بارم بندی و نمونه سوالات امتحانی رایج و...
•بر چسب زدن به دانش آموزان بر اساس
اعلام نتایج ارزشیابی در درجات چهار گانه