ارزشیابی توصیفی رویکردی در ارزشیابی
تحصیلی – تربیتی است که از طریق آن اطلاعات لازم ، معتبر و مستند برای شناخت دقیق
و همه جانبه فراگیران در ابعاد مختلف یادگیری (شناختی،عاطفی،مهارتی)با استفاده از
ابزارها و روش های مناسب مانند آزمون ها (آزمون های مداد کاغذی و عملکردی) سنجش
مشاهد ه ای ، پوشه کار و ... در طول فرآیند یاددهی – یادگیری به دست می آید تا بر
اساس آنها بازخوردهای مورد نیاز برای کمک به یادگیری بهتر در فضای روانی – عاطفی
مطلوب تر برای دانش آموزان و اولیاء ارائه گردد.